Šta uraditi kada dobijete nekompletnu novu igru?

Jedan od najlepših osećaja jeste kada pocepate foliju i otvorite kutiju sa novom društvenom igrom po prvi put. Videli ste sadržaj po više puta na internetu, znate šta treba da bude unutra, znate kako sve treba lepo da izgleda. Okupite ekipu, ohladite piće, da li kod kuće ili u vašem omiljenom klubu gde se igraju društvene igre i krenete da učite pravila. Pođete od toga šta je sadržina kutije i brojite redom… kad ono nešto fali. Ma mora da ste loše brojali, krenete opet, pa opet, pa izvrnete celu kutiju i pretražite sve, ali ne vredi. Fale delovi. Dobili ste faličnu igru. Da li su u pitanju neke kartice koje fale, figurice, tokenčići, markeri, nije bitno, to je falična igra i to nije proizvod koji bilo ko od nas želi!

Međutim dešava se. Kao i kod većine proizvoda i društvene igre mogu da dođu falične. A imajući u vidu da neke igre imaju stotine i stotine delova, onda možete da zamislite i zašto se to dešava.

Osećaj kada znate da vam nedostaje jedna figurica ovce nije prijatan. Možda vam neće trebati u partiji, ali nedostaje...

Osećaj kada znate da vam nedostaje jedna figurica ovce nije prijatan. Možda vam neće trebati u partiji, ali nedostaje…

Ne dajte da vas to obeshrabri i za tako nešto postoji rešenje! Postoji više koraka koje možete da uradite.

Nemojte se nervirati, taj dan/to veče nećete igrati igru koju ste planirali, ali odaberite neku drugu i ne dozvolite da vam propadne veče druženja. I ovo je najbitnije, pošto niti jedna igra nije vredna da se oko nje nervirate.

Nakon toga možete ili sami da rešite problem ili da se obratite prodavcu od koga ste kupili igru (ovo je malo teže ako ste kupi igru sa stranih sajtova, pošto vam oni neće direktno rešiti problem, samo će vas usmeriti). Domaći prodavci bi trebali da vam izađu u susret i ili da vam obezbede delove koji nedostaju ili da vam zamene igru. Imajte razumevanja da dokle god je igra prodata u celofanu, ni prodavac nije svestan niti zaslužan za to što je igra falična. Manje više sve igre se proizvode u Kini i dolazi do grešaka, negde češće, negde ređe. Budite spremni da zajedno sa prodavcem rešite problem, pošto ukoliko tražite zamenu igre a on nema drugu na stanju, možda je bolje da sačekate da stignu zamenski delovi.

 

Kako doći do delova koje fale?

Ovo je proces koji ili uradite sami, ili prodavac uradi za vas. Iz iskustva, brže je ako uradite sami. Pogledajte ko je izdavač igre. Ne dizajner, nego izdavač (Fantasy Flight Games, Z-Man, Wiz Kids, Kosmos, Pegassus Spiele, Days Of Wonder itd). Idite na sajt izdavača i na deo support/contact. Neki od izdavača imaju poseban odeljak koji se obično zove ReplacementsTu stupate u kontakt sa izdavačem igre i potrebno je da mu jasno objasnite šta vam fali. Budite rečiti i nemojte pisati besno, već više razočarano (iz iskustva opet). Vaš tekst bi trebalo da ide nešto ovako: Poštovani, kupio sam igru IME IGRE i jako sam se radovao što ću je igrati sa prijateljima. Međutim kada smo je otvorili i počeli da čitamo pravila, shvatili smo da nam nedostaju delovi. Nedostaje nam POBROJTE ŠTA NEDOSTAJE. Molim vas za informacije kako mogu doći do delova koji mi nedostaju kako bih mogao da uživam u igri. Naravno sve napišete na engleskom jeziku.

Nakon toga, dosta zavisi ko je izdavač igre za koju vam nedostaju delovi. Ukoliko je to Fantasy Flight Games, oni će tražiti da ispišete broj koji se nalazi negde u kutiji na ceduljici ili pločici (Proof Of Purchase).

Obavezno u svim FFG izdanjima

Obavezno u svim FFG izdanjima

Drugi izdavači vam mogu tražiti sliku kutije-delova ukoliko su u pitanju oštećeni delovi na primer. U većini slučajeva (opet govorim iz iskustva), dobićete ovakav odgovor: Poštovani, veoma nam je žao zbog delova koji nedostaju. Molimo vas za vaše puno ime i prezime, adresu, kako bi vam poslali delove.

 

 

I to je to. Poslaće vam ono što vam nedostaje. Sve će biti potpuno besplatno, pošto oni plate poštarinu, a carina ne otvara te pakete.

Koliko traje proces zamene delova?

I ovo dosta zavisi od izdavača, ali imajte strpljenja. Nemojte se nervirati ukoliko ne dobijete odgovor na vaš upit/email u roku od 24h. Nemojte se nervirati ni ako to ne bude u roku od 3 dana. Ako bude duže od 5 radnih dana, onda pišite ponovo (nije se dešavalo da ne odgovore). Sama pošiljka do Srbije putuje u proseku 10ak dana (opet zavisi od izdavača igre). I tu ne možete puno da utičete, kao i sa svakom poštom, putuje pa putuje. Ali stigne. Nije mi se desilo niti jednom da ne pošalju i da nije stigla. Zapamtite da je i njima u cilju da ostave dobar utisak i da vi uživate u igri i po mogućstvu da kupite ekspanziju ili neko drugo njihovo izdanje.

Zato, kada se ovako nešto desi, nije prijatno. Ali nije ni kraj sveta. Samo hladne glave i bez nerviranja. Sve se da rešiti, a sada imate i mini uputstvo kako 🙂

 

Obožava igranje najrazličitijih društvenih igara (sem monopola, monopol kvari ljude!) i video igara. Druženje i upoznavanje sa novim ljudima. Pivo. Inače se bavi naukom. Tako mora...
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Leave a Reply

1 Comment on "Šta uraditi kada dobijete nekompletnu novu igru?"

Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Vidra
Guest

Desilo mi se cak i da sam izgubio komponent, konkretno iz ekspanzije za Eclipse, napisao sam mejl izdavacu, i za 10tak dana mi je u koverti stigla komponenta uz ljubazno pismo. Mnogo izdavackih kuca za drustvene igre neguje ovakav „domacinski“ pristup i veoma su pristupacni i spremni da pomognu.